BF1 i kilka słów o party i matchmakingu.
: 16 lut 2017, 12:23
Dzień dobry!
Wczoraj do mnie dotarło jak chujowo i źle zrobionym narzędziem jest w BF1 (i wkrótce w BF4, ale o tym później) tzw. "Party" i działanie matchmakingu. Graliśmy wczoraj z Pawełkiem we dwóch Operacje, wbijamy na serwer, po drugiej stronie cały klan graczy. Operacje na 40 graczy, po tamtej stronie 14 graczy z jednego klanu. Same 95 do 100 levela. Przejrzałem sobie potem ich staty, niektórzy wymiatacze z K/D 4.5-5. Nie muszę oczywiście dodawać że rozjeachali nas jak dziwki i zgwałcili nasze zwłoki. Jeden atak jakoś cudem nam się udało obronić, ale to tylko dzięki mnie i Jarzombowi bo się ustawiliśmy na jednym punkcie we dwóch. Jarzombek lekkim czołgiem flankującym ich zamiatał, ja kosiłem jako zwiadowca (wykęciliśmy wyniki rzędu 40-10). I jakoś poszło, ale to tylko jeden atak.
Jako że, wkrótce wchodzi nowy interfejs który będzie obejmował również BF4 (Panie Boże miej BF'a 3 w swojej opiece), z którym wprowadzone również zostaje "Party" do BF4. I teraz sytuacja : wchodzi na nasz serwer taki lubiany przez nas wszystkich klan LM, którego gracze są w jednym party i po którejś tam rundzie wszystkich przerzuca na jedną stronę, no bo tak działa party. Serwer 48 graczy, po 24 na jednej stronie, z czego cały taki klan LM przypuśćmy 20 graczy. Zaraz się ktoś odezwie, że przecież my pewnie też będziemy grać wszyscy razem po jednej stronie. Nie oszukujmy się, jeśli chodzi o skill'a takim LM zjada nas i wysrewa 5 razy. Dobrze wiemy jakich mają piechociaży, pilotów i czołgistów. I co robimy w tej sytuacji ? Zostajemy i dajemy się lać jak tylko oni będą chcieli czy ich banujemy czy co ? Wiadome to jest od początku, że zaraz parę osób się wkurwi i wyjdzie z serwera. Koniec końców chce wam pokazać jak łatwo taki klan będzie mógł rozjebać serwer.
Jak ja to widzę jako poprawnie działające narzędzie.
Rozwiązanie 1 : party na max. 5 osób.
Rozwiązanie 2 : w takim przypadku jak wczoraj, jak taki klan wyjadaczy robi sobie matchmaking, wrzuca ich tylko i wyłącznie na serwer gdzie levele graczy wachają się między 90 a 100, tylko nie piszcie że level nie ma żadnego znaczenia jak kto gra, bo to gówno prawda. Im gracz ma wyższy level tym więcej godzin przegrał, więc wiadome że bardziej ogarnia grę, no chyba że jest skończonym idiotą, których w tej grze pełno. I to samo jeśli chodzi o K/D. Ogólnie matchmaking ma brać pod uwagę K/D i level graczy. To jeśli chodzi o Operacje w BF1.
Jak to będzie wyglądało w BF4, gdzie na serwer są poinstalowane balancery i inne pluginy do zarządzania graczami - czas pokaże.
Nie wierzę, że jest to trudne do zrobienia, bo skoro Valve i Gaben zrobili kurwa coś takiego w CS'ie (matchmaking dostosowuje rangę i skill gracza), wierzę że takie DICE jest również w stanie coś takiego zrobić. Podsumowując implementacja rozwiązań z BF'a 1 do BF4 jest wg. może przynieść negatywne skutki. Obym się mylił...
Wczoraj do mnie dotarło jak chujowo i źle zrobionym narzędziem jest w BF1 (i wkrótce w BF4, ale o tym później) tzw. "Party" i działanie matchmakingu. Graliśmy wczoraj z Pawełkiem we dwóch Operacje, wbijamy na serwer, po drugiej stronie cały klan graczy. Operacje na 40 graczy, po tamtej stronie 14 graczy z jednego klanu. Same 95 do 100 levela. Przejrzałem sobie potem ich staty, niektórzy wymiatacze z K/D 4.5-5. Nie muszę oczywiście dodawać że rozjeachali nas jak dziwki i zgwałcili nasze zwłoki. Jeden atak jakoś cudem nam się udało obronić, ale to tylko dzięki mnie i Jarzombowi bo się ustawiliśmy na jednym punkcie we dwóch. Jarzombek lekkim czołgiem flankującym ich zamiatał, ja kosiłem jako zwiadowca (wykęciliśmy wyniki rzędu 40-10). I jakoś poszło, ale to tylko jeden atak.
Jako że, wkrótce wchodzi nowy interfejs który będzie obejmował również BF4 (Panie Boże miej BF'a 3 w swojej opiece), z którym wprowadzone również zostaje "Party" do BF4. I teraz sytuacja : wchodzi na nasz serwer taki lubiany przez nas wszystkich klan LM, którego gracze są w jednym party i po którejś tam rundzie wszystkich przerzuca na jedną stronę, no bo tak działa party. Serwer 48 graczy, po 24 na jednej stronie, z czego cały taki klan LM przypuśćmy 20 graczy. Zaraz się ktoś odezwie, że przecież my pewnie też będziemy grać wszyscy razem po jednej stronie. Nie oszukujmy się, jeśli chodzi o skill'a takim LM zjada nas i wysrewa 5 razy. Dobrze wiemy jakich mają piechociaży, pilotów i czołgistów. I co robimy w tej sytuacji ? Zostajemy i dajemy się lać jak tylko oni będą chcieli czy ich banujemy czy co ? Wiadome to jest od początku, że zaraz parę osób się wkurwi i wyjdzie z serwera. Koniec końców chce wam pokazać jak łatwo taki klan będzie mógł rozjebać serwer.
Jak ja to widzę jako poprawnie działające narzędzie.
Rozwiązanie 1 : party na max. 5 osób.
Rozwiązanie 2 : w takim przypadku jak wczoraj, jak taki klan wyjadaczy robi sobie matchmaking, wrzuca ich tylko i wyłącznie na serwer gdzie levele graczy wachają się między 90 a 100, tylko nie piszcie że level nie ma żadnego znaczenia jak kto gra, bo to gówno prawda. Im gracz ma wyższy level tym więcej godzin przegrał, więc wiadome że bardziej ogarnia grę, no chyba że jest skończonym idiotą, których w tej grze pełno. I to samo jeśli chodzi o K/D. Ogólnie matchmaking ma brać pod uwagę K/D i level graczy. To jeśli chodzi o Operacje w BF1.
Jak to będzie wyglądało w BF4, gdzie na serwer są poinstalowane balancery i inne pluginy do zarządzania graczami - czas pokaże.
Nie wierzę, że jest to trudne do zrobienia, bo skoro Valve i Gaben zrobili kurwa coś takiego w CS'ie (matchmaking dostosowuje rangę i skill gracza), wierzę że takie DICE jest również w stanie coś takiego zrobić. Podsumowując implementacja rozwiązań z BF'a 1 do BF4 jest wg. może przynieść negatywne skutki. Obym się mylił...