Battlefield 1 - FPS & stability boost
: 01 lis 2016, 12:32
Jako że jesteście leniwymi piczami i wszystko muszę robić za was (:-P) nadszedł czas i na Battlefield'a 1. Nie będę się zbytnio rozpisywał bo naprawdę nie ma nad czym.
1. W pierwszej kolejności należy wykonać wszystko z mojego poradnik do BF4 wszystko do punktu "c" : KLIK
Uzupełniając powyższe. Znalazłem bardzo fajny program o nazwie Park Control. Inna metoda "odparkowania" rdzeni oraz włączenie 100% mocy procesora cały czas. Bardzo pomaga. Link do programu :
KLIK
Instrukcja jak korzystać :
[bbvideo=640,360]https://www.youtube.com/watch?v=zYQeRnBJjSM[/bbvideo]
2. Wykonać czynności jeśli chodzi o ustawienia graficzne (ale polecam obejrzeć cały) z tego filmu :
[bbvideo=640,360]https://www.youtube.com/watch?v=_28LAQdnIZ8[/bbvideo]
3. Edycja pliku "PROFSAVE_profile" (zalecam zrobić backup). W pliku tym należy zmienić 2 linie aby wyglądało to następująco :
[nfo]GstRender.AnisotropicFilter 2
GstRender.Dx12Enabled 0[/nfo]
Plik ten znajduje się w : C:\Users\nazwa_użytkownika\Documents\Battlefield 1\settings
4. Mój user.cfg wygląda w tym momencie tak :
[nfo]PerfOverlay.DrawFps 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0
Thread.ProcessorCount 4
Thread.MaxProcessorCount 4
Thread.MinFreeProcessorCount 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.LightTileCombineOutdoorLightEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
WorldRender.PlanarReflectionEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnabled 0
WorldRender.FilmicEffectsEnable 0
WorldRender.EmitterSunTransmittanceMapEnabled 0
PostProcess.ForceDofEnable 0
PostProcess.SpriteDofEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnabled 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceDeferredResolveEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceSeparateCoverageEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceFullresEnable 0
Gametime.maxvariablefps 120
RenderDevice.RenderAheadLimit 2[/nfo]
I tu chwila wyjaśnienia. W sumie rozchodzi się o dwie komendy :
Gametime.maxvariablefps 120 - wiadomo należy ustawić liczbę taką jaki mamy framerate monitora.
RenderDevice.RenderAheadLimit 2 - możemy na końcu dodać parametr 0,1,2,3. U mnie ustawienie 0 i 1 nic nie dawało, natomiast wstukanie liczby 2 zapewniło niezłego performance boosta.
Zużycie procesora spadło o 20-30 % (wcześniej miałem [i nie tylko ja, problem ten ma setki jak nie tysiące ludzi] praktycznie cały czas 100%). Gdzie przy moim OC (4,5 Ghz), po godzinie proc się już gotował.
W tym momencie po wykonaniu tych wszystkich czynności mam stałe 120 klatek na każdej mapie na każdym trybie czasem z niewielkimi spadkami typu 3-5 fpsów, ale to tylko na chwilę zazwyczaj.
1. W pierwszej kolejności należy wykonać wszystko z mojego poradnik do BF4 wszystko do punktu "c" : KLIK
Uzupełniając powyższe. Znalazłem bardzo fajny program o nazwie Park Control. Inna metoda "odparkowania" rdzeni oraz włączenie 100% mocy procesora cały czas. Bardzo pomaga. Link do programu :
KLIK
Instrukcja jak korzystać :
[bbvideo=640,360]https://www.youtube.com/watch?v=zYQeRnBJjSM[/bbvideo]
2. Wykonać czynności jeśli chodzi o ustawienia graficzne (ale polecam obejrzeć cały) z tego filmu :
[bbvideo=640,360]https://www.youtube.com/watch?v=_28LAQdnIZ8[/bbvideo]
3. Edycja pliku "PROFSAVE_profile" (zalecam zrobić backup). W pliku tym należy zmienić 2 linie aby wyglądało to następująco :
[nfo]GstRender.AnisotropicFilter 2
GstRender.Dx12Enabled 0[/nfo]
Plik ten znajduje się w : C:\Users\nazwa_użytkownika\Documents\Battlefield 1\settings
4. Mój user.cfg wygląda w tym momencie tak :
[nfo]PerfOverlay.DrawFps 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0
Thread.ProcessorCount 4
Thread.MaxProcessorCount 4
Thread.MinFreeProcessorCount 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.LightTileCombineOutdoorLightEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
WorldRender.PlanarReflectionEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnabled 0
WorldRender.FilmicEffectsEnable 0
WorldRender.EmitterSunTransmittanceMapEnabled 0
PostProcess.ForceDofEnable 0
PostProcess.SpriteDofEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnabled 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceDeferredResolveEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceSeparateCoverageEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceFullresEnable 0
Gametime.maxvariablefps 120
RenderDevice.RenderAheadLimit 2[/nfo]
I tu chwila wyjaśnienia. W sumie rozchodzi się o dwie komendy :
Gametime.maxvariablefps 120 - wiadomo należy ustawić liczbę taką jaki mamy framerate monitora.
RenderDevice.RenderAheadLimit 2 - możemy na końcu dodać parametr 0,1,2,3. U mnie ustawienie 0 i 1 nic nie dawało, natomiast wstukanie liczby 2 zapewniło niezłego performance boosta.
Zużycie procesora spadło o 20-30 % (wcześniej miałem [i nie tylko ja, problem ten ma setki jak nie tysiące ludzi] praktycznie cały czas 100%). Gdzie przy moim OC (4,5 Ghz), po godzinie proc się już gotował.
W tym momencie po wykonaniu tych wszystkich czynności mam stałe 120 klatek na każdej mapie na każdym trybie czasem z niewielkimi spadkami typu 3-5 fpsów, ale to tylko na chwilę zazwyczaj.