Re: Rozbudowa PC/Zakup PC
: 21 sty 2016, 21:10
Proponuję znaleźć sklep, który wie co sprzedaje : P
Chemo pisze:Dupa. Patrzę teraz na ofertę Xkomu i faktycznie lepsza. No ale że chciałem to wszystko jak najszybciej i w morele zawsze kupowałem to zamówienie już poszło. Następny zakup zrobię już w Xkomie czyli pewnie zasilacz przy moim szczęściu.
Chemo pisze:No właśnie zapłacone i wysłane bo od razu wszystko robiłem. Jedyna opcja to odstąpienie od umowy przez dokument od UOKiK ale nie wiem czy mi się chce bawić. Jak nie będę miał na niej backplate ewentualnie coś będzie nie tak to skorzystam odeślę poczekam na zwrot kasy i kupię w Xkomie.
PS. Teraz taka ciekawostka:
http://puu.sh/mGoyH/a96c84ab1d.jpg Cóż... części z SOSNOWCA.
fr1maN666 pisze:Czekasz ze zwrotem czego ?
Chemo pisze:Jedyna opcja to odstąpienie od umowy przez dokument od UOKiK ale nie wiem czy mi się chce bawić.
fr1maN666 pisze:Prawo zwrotu 14 dni przysługuje tylko przy zawarciu umowy kupna/sprzedaży na odległość.
ig0r_vonfluflu pisze:fr1maN666 pisze:Prawo zwrotu 14 dni przysługuje tylko przy zawarciu umowy kupna/sprzedaży na odległość.
Prawo do zwrotu w czasie 14 dni masz niezależnie od tego jak przebiegła transakcja. Czy to była zawarta przez internet i kurier wjechał Ci z nią do chaty, czy przez internet i odbierałeś w sklepie, czy w punkcie stacjonarnym. Prawo do zwrotu bez podania przyczyny masz zawsze i wszędzie chyba, że chodzi o garderobę np. gacie, skarpety ale wtedy musisz być o tym poinformowany.
Ja osobiście kupowałem w sprzedaży internetowej w Morelach (klawiatura logitecha, słuchawki logitecha) i Xkomie (klawiatura logitecha) i odbierałem w sklepie. Słuchawki nie spełniały moich oczekiwań, a klawiatura miała za mały lewy shift co sprawiało mi problem podczas jego używania. Poszedłem do punktu w którym odbierałem sprzęt i oddałem go po okazaniu dowodu zakupu. Siano dostałem po tygodniu. W xkom to w ogóle poszedłem o krok dalej i poprosiłem o rozpakowanie klawiatury, gdzie okazało się, że ma tak samo mały shift jak ta w Morelach i nawet za nią nie zapłaciłem, ponieważ podczas kupowania w necie zaznaczyłem opcję płacę na miejscu.
Jednak zanim zrobiłem pierwsze zakupy na sprzęt, którego wartość przekraczała tysiaka to poczytałem sobie tutaj co mi wolno : http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/zwrot-towaru-i-odstapienie-od-umowy/
kowallubin pisze:Jestem skłonny się z tym nie zgodzić a znam to z autopsji a tu potwierdzenie:
https://prokonsumencki.pl/blog/czy-mozna-zwrocic-towar-zakupiony-w-sklepie-stacjonarnym-piszemy-o-tym-jakie-uprawnienia-ma-kupujacy-w-sklepie-tradycyjnym/
co do zwrotu towaru zakupionego w internetach i odebranego z punkcie istnieje opcja zwrotu , z tym że słyszałem że część sklepów i tak to blokuje np. proline gdzie odbierając w sklepie towar podpisujesz iż otrzymałem pełnowartościowy towar.
ig0r_vonfluflu pisze:fr1maN666 pisze:Prawo zwrotu 14 dni przysługuje tylko przy zawarciu umowy kupna/sprzedaży na odległość.
Prawo do zwrotu w czasie 14 dni masz niezależnie od tego jak przebiegła transakcja. Czy to była zawarta przez internet i kurier wjechał Ci z nią do chaty, czy przez internet i odbierałeś w sklepie, czy w punkcie stacjonarnym. Prawo do zwrotu bez podania przyczyny masz zawsze i wszędzie chyba, że chodzi o garderobę np. gacie, skarpety ale wtedy musisz być o tym poinformowany.
Ja osobiście kupowałem w sprzedaży internetowej w Morelach (klawiatura logitecha, słuchawki logitecha) i Xkomie (klawiatura logitecha) i odbierałem w sklepie. Słuchawki nie spełniały moich oczekiwań, a klawiatura miała za mały lewy shift co sprawiało mi problem podczas jego używania. Poszedłem do punktu w którym odbierałem sprzęt i oddałem go po okazaniu dowodu zakupu. Siano dostałem po tygodniu. W xkom to w ogóle poszedłem o krok dalej i poprosiłem o rozpakowanie klawiatury, gdzie okazało się, że ma tak samo mały shift jak ta w Morelach i nawet za nią nie zapłaciłem, ponieważ podczas kupowania w necie zaznaczyłem opcję płacę na miejscu.
Jednak zanim zrobiłem pierwsze zakupy na sprzęt, którego wartość przekraczała tysiaka to poczytałem sobie tutaj co mi wolno : http://ezakupy.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi/zwrot-towaru-i-odstapienie-od-umowy/
ig0r_vonfluflu pisze:kowallubin pisze:Jestem skłonny się z tym nie zgodzić a znam to z autopsji a tu potwierdzenie:
https://prokonsumencki.pl/blog/czy-mozna-zwrocic-towar-zakupiony-w-sklepie-stacjonarnym-piszemy-o-tym-jakie-uprawnienia-ma-kupujacy-w-sklepie-tradycyjnym/
co do zwrotu towaru zakupionego w internetach i odebranego z punkcie istnieje opcja zwrotu , z tym że słyszałem że część sklepów i tak to blokuje np. proline gdzie odbierając w sklepie towar podpisujesz iż otrzymałem pełnowartościowy towar.
Jak możesz stwierdzić, że towar jest pełnowartościowy, jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia go poprzez podłączenie do zasilania ? Jakim trzeba być zjebem żeby coś takiego podpisać, skoro nie sprawdziłeś sprzętu ? I co idziesz do chaty, ubierasz słuchawki, a tam okazuje się, że masz za duże uszy i Cię kurwa cisną. Ale nie możesz ich oddać bo podpisałeś glejt przy ich odbiorze, że wszytko jest prima sort. W życiu się z czymś takim nie spotkałem. Czy to w morelach, xkomie, saturnie, media markt itp.
ig0r_vonfluflu pisze:Jak możesz stwierdzić, że towar jest pełnowartościowy, jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia go poprzez podłączenie do zasilania ? Jakim trzeba być zjebem żeby coś takiego podpisać, skoro nie sprawdziłeś sprzętu ? I co idziesz do chaty, ubierasz słuchawki, a tam okazuje się, że masz za duże uszy i Cię kurwa cisną. Ale nie możesz ich oddać bo podpisałeś glejt przy ich odbiorze, że wszytko jest prima sort. W życiu się z czymś takim nie spotkałem. Czy to w morelach, xkomie, saturnie, media markt itp.
fr1maN666 pisze:ig0r_vonfluflu pisze:Jak możesz stwierdzić, że towar jest pełnowartościowy, jeżeli nie masz możliwości sprawdzenia go poprzez podłączenie do zasilania ? Jakim trzeba być zjebem żeby coś takiego podpisać, skoro nie sprawdziłeś sprzętu ? I co idziesz do chaty, ubierasz słuchawki, a tam okazuje się, że masz za duże uszy i Cię kurwa cisną. Ale nie możesz ich oddać bo podpisałeś glejt przy ich odbiorze, że wszytko jest prima sort. W życiu się z czymś takim nie spotkałem. Czy to w morelach, xkomie, saturnie, media markt itp.
Tylko że w tym momencie nie korzystasz już ze zwrotu towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny, tylko z gwarancji bądź rekojmi o czym sprzedawca Cie nie poinformuje, bo po prostu ma to w dupie. A że w większości takich sieciówek jak wymieniłeś, zależy im na tym żeby nachapać jak najwięcej klientów i jak napisał kowal, kierując się dobrem marki i opinią zwroty przyjmują. Towaru zakupionego w sklepie stacjonarnym (nieważne czy bezpośrednio czy poprzez zamówienie internetowe z odbiorem osobistym) nie możesz zwrócić bez podania przyczyny!. Sugerowanie się poradnikami z internetu jest o kant dupy rozbić, prowadzone są przez pseudo prawników i specjalistów od prawa handlu. Identyczna sytuacja jest u mnie w pracy, gdzie zwroty są przyjmowane bez zbędnych ceregieli, bo najważniejsze jest nie stracić klienta.