Strona 1 z 1

Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 01 lis 2016, 12:32
autor: fr1maN666
Jako że jesteście leniwymi piczami i wszystko muszę robić za was (:-P) nadszedł czas i na Battlefield'a 1. Nie będę się zbytnio rozpisywał bo naprawdę nie ma nad czym.


1.
W pierwszej kolejności należy wykonać wszystko z mojego poradnik do BF4 wszystko do punktu "c" : KLIK

Uzupełniając powyższe. Znalazłem bardzo fajny program o nazwie Park Control. Inna metoda "odparkowania" rdzeni oraz włączenie 100% mocy procesora cały czas. Bardzo pomaga. Link do programu :

KLIK

Instrukcja jak korzystać :


[bbvideo=640,360]https://www.youtube.com/watch?v=zYQeRnBJjSM[/bbvideo]


2. Wykonać czynności jeśli chodzi o ustawienia graficzne (ale polecam obejrzeć cały) z tego filmu :

[bbvideo=640,360]https://www.youtube.com/watch?v=_28LAQdnIZ8[/bbvideo]

3. Edycja pliku "PROFSAVE_profile" (zalecam zrobić backup). W pliku tym należy zmienić 2 linie aby wyglądało to następująco :

[nfo]GstRender.AnisotropicFilter 2
GstRender.Dx12Enabled 0[/nfo]

Plik ten znajduje się w : C:\Users\nazwa_użytkownika\Documents\Battlefield 1\settings

4. Mój user.cfg wygląda w tym momencie tak :

[nfo]PerfOverlay.DrawFps 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0
Thread.ProcessorCount 4
Thread.MaxProcessorCount 4
Thread.MinFreeProcessorCount 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.LightTileCombineOutdoorLightEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
WorldRender.PlanarReflectionEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnabled 0
WorldRender.FilmicEffectsEnable 0
WorldRender.EmitterSunTransmittanceMapEnabled 0
PostProcess.ForceDofEnable 0
PostProcess.SpriteDofEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnabled 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceDeferredResolveEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceSeparateCoverageEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceFullresEnable 0
Gametime.maxvariablefps 120
RenderDevice.RenderAheadLimit 2[/nfo]

I tu chwila wyjaśnienia. W sumie rozchodzi się o dwie komendy :

Gametime.maxvariablefps 120 - wiadomo należy ustawić liczbę taką jaki mamy framerate monitora.

RenderDevice.RenderAheadLimit 2 - możemy na końcu dodać parametr 0,1,2,3. U mnie ustawienie 0 i 1 nic nie dawało, natomiast wstukanie liczby 2 zapewniło niezłego performance boosta.
Zużycie procesora spadło o 20-30 % (wcześniej miałem [i nie tylko ja, problem ten ma setki jak nie tysiące ludzi] praktycznie cały czas 100%). Gdzie przy moim OC (4,5 Ghz), po godzinie proc się już gotował.

W tym momencie po wykonaniu tych wszystkich czynności mam stałe 120 klatek na każdej mapie na każdym trybie czasem z niewielkimi spadkami typu 3-5 fpsów, ale to tylko na chwilę zazwyczaj.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 01 lis 2016, 15:52
autor: Figimli
fajnie wszystko a za co odpowiada RenderDevice.RenderAheadLimit?? jakie zmiany w grze?? ( wygladzie)

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 01 lis 2016, 15:54
autor: fr1maN666
Analogicznie tak jak w czwórce, ale tak naprawdę nikt do końca nie wie jak działa ta komenda, ale jednak działa. Opis z reddita :

[nfo]RenderDevice.RenderAheadLimit 1 - significantly lowers and limits the GPU usage to 70 %(can not reach higher) . CPU usage lowers abit down to 70 %.
RenderDevice.RenderAheadLimit 0 - (default value) - 99 % GPU Usage | 95-100 % CPU Usage.
RenderDevice.RenderAheadLimit 2 - 99 % GPU Usage | 70-85 % CPU usage.
RenderDevice.RenderAheadLimit 3 - 99 % GPU Usage | 60-75 % CPU usage.

renderaheadlimit is how many frames ahead of the GPU the CPU is allowed to be.[/nfo]

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 01 lis 2016, 18:05
autor: Figimli
dzieki cos dal mnie

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 07 lis 2016, 8:56
autor: fr1maN666
Update w 1 poście. (wyróżnione na niebiesko).

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 07 lis 2016, 10:49
autor: Slo1kDz3mu
[username|#00FF00|bold|83]fr1maN666[/username] zabrakło podstawowych informacji: komu, po co i dla czego? Tytuł tematu nie załatwia wszystkiego. Jak byś mógł wyedytować pierwszego posta i opisać w skrócie przyczyny, dla których należy skorzystać z poradnika, a potem skutki jakich należy się spodziewać, to było by super! :)

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 07 lis 2016, 11:03
autor: sp0q
Slo1kDz3mu pisze:[username|#00FF00|bold|83]fr1maN666[/username] zabrakło podstawowych informacji: komu, po co i dla czego? Tytuł tematu nie załatwia wszystkiego. Jak byś mógł wyedytować pierwszego posta i opisać w skrócie przyczyny, dla których należy skorzystać z poradnika, a potem skutki jakich należy się spodziewać, to było by super! :)

Dokładnie, też uważam że to chujowa robota i powinien dostać ostrzeżenie za nieprzemyślane wyrzygi werbalne.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 07 lis 2016, 11:27
autor: fr1maN666
A co jest niejasnego w "FPS and stability boost", tym bardziej że jest odnośnik do poradnika do BF4, którego należy odwiedzić biorąc się za ten poradnik, w którym wszystko jest wyłożone jasno na stół... Jak będę miał wolną chwilę na takie pierdoły to poprawie :-P

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 07 lis 2016, 14:47
autor: Jarzombek
Taa Friman założył że nie ma idiotów w klanie i napisał po swojemu :)

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 07 lis 2016, 14:52
autor: versedii
Słoik - z takim myśleniem to 90% forum powinno być wyczyszczone.


Wracając do tematu:
Zauważyłem, że pomimo wyłączonego nagrywania ubicie wszystkich procesów związanych z Nvidia Experience (2.x) powoduje zdecydowanie mniejsze drop'y. Polecam spróbować osobom, ktore cierpią na regularne spadki FPS'ów.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 09 lis 2016, 19:35
autor: raiser
w sumie to wszystko było cacy dopóki nie zrobiłem "RenderDevice.RenderAheadLimit 1" I dropy straszne ;D zmieniłem na "2" i wszystko elegancko... nie bardzo to potrzebowałem ale dla sprawdzenia, czy to ma sens ? Moim zdaniem tak. PS na karcie rx470 4gb bf1 smiga przyzwoicie biorąc pod uwagę że gram na "dx11" i procku z mainstreamu" |Ps PC to już się w gta iv stosowało ale szczerze to gówno to dawało ^^ na papierze niby cacy etc ale tyle tych programów boost miałem że gry chodziły gorzej jak bez tych szajsów

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 09 lis 2016, 20:16
autor: Spirsu
ja to pierdole :D ustawie se 640x480 i nie bede miał dropów!

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 09 lis 2016, 21:57
autor: Figimli
ja tam nie mam dropow :D

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 20 lis 2016, 23:36
autor: fr1maN666
Poradnik na chwilę obecną może mieć nieaktualne info. Po ostatnim patchu borykam się ze sporymi problemami z wydajnością tej gry. Jak coś się zmieni, dam znać.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 21 lis 2016, 12:22
autor: Jarzombek
U mnie po "Paczu" dx12 niegrywalne. Dopiero po przełączeniu na dx11 wszystko elegancko.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 21 lis 2016, 14:48
autor: sp0q
Nie wiem, ja w Titanfallu nie mam tych problemów :D

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 7:48
autor: Your3vilTwin
Heheszki

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 11:05
autor: Jarzombek
To tak... Wczoraj usiadłem do ogarnięcia problemów z przycinaniem BF1 na dx12. Znalazłem stronkę: https://www.reddit.com/r/Battlefield/co ... _huge_fps/

A następnie zastosowałem się do wskazówek:

Fully re-install your Nvidia/AMD drivers using DDU tool found here: http://www.guru3d.com/files-details/dis ... nload.html
Run the program, it will reboot into safe mode and fully remove any trace of the old driver, then download the latest drivers from Nvidia or AMD.

The RenderDevice.RenderAheadLimit is actually 0 by default, experiment with values 1,2 and 3.

In Windows 10, make sure Xbox GameDVR is disabled. https://support.steampowered.com/kb_art ... 00#xboxapp - to miałem już wczesniej zrobione

Unpark your cores (Windows 7 and 10) install ParkControl https://bitsum.com/parkcontrol/
Make sure parking is disabled http://i.imgur.com/MfrLUrt.png
and hit 'Apply', you may also want to adjust Frequency Scaling so it's always giving 100%, change this http://i.imgur.com/BT0TXfP.png
and hit 'Apply'. Bear in mind this will use more power as your CPU won't dynamically alter clock speed.

Please note to force constant max CPU performance (either by setting the Frequency Scaling to 100% in ParkControl, or by setting the 'Minimum CPU' state to 100% in your power settings: http://i.imgur.com/cefxdV4.png
) you MUST have C1E DISABLED and EIST ENABLED within your BIOS, you should be looking for something like this: http://i.imgur.com/QLHv2pf.jpg
(please check the edits at the bottom for more info on power states)

Unplug or disable your second/third monitor. People have reported a 20+ FPS drop just from having a second monitor plugged in. It's also worth adding that if you mirror the game on two screens with different frequencies you'll always have stutter.

Po tych operacjach wszystko działa płynnie zajebiście nawet na dx12 gdzie po patchu nie dało się grać ze względu na mikroprzycięcia. Myślę że powinno to też pomóc tym co narzekają na przycięcia w dx11.

Gdyby ktoś potrzebował łopatologicznego wytłumaczenia to niech pisze w tym temacie a wtedy edytuję tego posta o nowe informacje.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 11:14
autor: versedii
No to mi zostało do spróbowania C1E oraz drugi monitor.

Przeczuwam, że to drugie da dużą poprawę - tylko co dziwne bo w patchu niby to naprawili...
Co do C1E to nie mam pojęcia czy w ogóle coś takie jest w moim UEFI. Od czego to zależy, co to i po co? Ktoś mógłby zgłębić sprawę ludzkimi słowy?

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 11:26
autor: Jarzombek
versedi pisze:No to mi zostało do spróbowania C1E oraz drugi monitor.

Przeczuwam, że to drugie da dużą poprawę - tylko co dziwne bo w patchu niby to naprawili...
Co do C1E to nie mam pojęcia czy w ogóle coś takie jest w moim UEFI. Od czego to zależy, co to i po co? Ktoś mógłby zgłębić sprawę ludzkimi słowy?


C1E to najniższy stan energetyczny procesora. Jak wiesz minimalizuje zużycie energi i inne ekogówna.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 12:16
autor: fr1maN666
Jarzombek pisze:Po tych operacjach wszystko działa płynnie zajebiście


Płynnie masz na myśli 60 klatek ? 60 klatek to ja mam z wyciągniętym procem i grafą z kompa. Wszystko co opisałeś, miałem zrobione oprócz C1E Disabled.Funkcji EIST nie widzę u siebie w UEFI.

W tym momencie osiągam stałe 120 klatek tylko na Dominacji, TDM'ie i Rushach (oprócz Empire's Edge i Fao Fortress, na tej pierwsze spadki do 40-50 klatek) po podkręceniu proca do 4,6 Ghz, wyjebaniu całkowicie Geforce Expierenc'a, odpięciu 2 monitora (faktycznie pomaga), włączenie ustawień na High w grze, co wymusiło większe użycie grafy (nie jak do tej pory 50-60 %) oraz podkręceniu grafy tak jak poniżej :
Obrazek

Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 12:55
autor: versedii
fr1maN666 pisze:Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.


Czy masz tak jak Ja, że w niektóre miejsca jak się przyjdzie/patrzy to jest totalna kiszka, a tak generalnie to nie jest, aż tak źle?

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 14:47
autor: fr1maN666
versedi pisze:
fr1maN666 pisze:Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.


Czy masz tak jak Ja, że w niektóre miejsca jak się przyjdzie/patrzy to jest totalna kiszka, a tak generalnie to nie jest, aż tak źle?



Generalnie nie jest tak źle. Da się grać jako tako. Ale do BFa 4 to jeszcze daleka droga. Sprawdziłem jeszcze dzisiaj rano, BF4 na którejkolwiek mapie przy 64 graczach działa po prostu idealnie.

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 15:08
autor: versedii
fr1maN666 pisze:
versedi pisze:
fr1maN666 pisze:Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.


Czy masz tak jak Ja, że w niektóre miejsca jak się przyjdzie/patrzy to jest totalna kiszka, a tak generalnie to nie jest, aż tak źle?



Generalnie nie jest tak źle. Da się grać jako tako. Ale do BFa 4 to jeszcze daleka droga. Sprawdziłem jeszcze dzisiaj rano, BF4 na którejkolwiek mapie przy 64 graczach działa po prostu idealnie.


Sprawdzałeś na 60Hz? ;) Może oni po prostu z serwerami mają problem? :err:
Prawdopodobnie jednak spier**** edycję terenu przy patchu...

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

: 22 lis 2016, 15:27
autor: Jarzombek
fr1maN666 pisze:
Jarzombek pisze:Po tych operacjach wszystko działa płynnie zajebiście


Płynnie masz na myśli 60 klatek ? 60 klatek to ja mam z wyciągniętym procem i grafą z kompa. Wszystko co opisałeś, miałem zrobione oprócz C1E Disabled.Funkcji EIST nie widzę u siebie w UEFI.

W tym momencie osiągam stałe 120 klatek tylko na Dominacji, TDM'ie i Rushach (oprócz Empire's Edge i Fao Fortress, na tej pierwsze spadki do 40-50 klatek) po podkręceniu proca do 4,6 Ghz, wyjebaniu całkowicie Geforce Expierenc'a, odpięciu 2 monitora (faktycznie pomaga), włączenie ustawień na High w grze, co wymusiło większe użycie grafy (nie jak do tej pory 50-60 %) oraz podkręceniu grafy tak jak poniżej :
Obrazek

Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.


Płynnie to mam na myśli bez przycinek i szarpania ze względu na to że procek używany w 100% a grafika na czasem 100 a za chwilę spadki do 50 i powrót do 100%. W każdym razie mi to pomogło. I jednak 60 klatek mnie nie zadowala tylko ponad 100. i tak tez mam