Battlefield 1 - FPS & stability boost

Moderator: Sztab

Awatar użytkownika
fr1maN666
Posty: 3994
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Ilość Plusów: 2116
Lokalizacja: Kraśnik

Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: fr1maN666 » 01 lis 2016, 12:32

Jako że jesteście leniwymi piczami i wszystko muszę robić za was (:-P) nadszedł czas i na Battlefield'a 1. Nie będę się zbytnio rozpisywał bo naprawdę nie ma nad czym.


1.
W pierwszej kolejności należy wykonać wszystko z mojego poradnik do BF4 wszystko do punktu "c" : KLIK

Uzupełniając powyższe. Znalazłem bardzo fajny program o nazwie Park Control. Inna metoda "odparkowania" rdzeni oraz włączenie 100% mocy procesora cały czas. Bardzo pomaga. Link do programu :

KLIK

Instrukcja jak korzystać :


https://www.youtube.com/watch?v=zYQeRnBJjSM


2. Wykonać czynności jeśli chodzi o ustawienia graficzne (ale polecam obejrzeć cały) z tego filmu :

https://www.youtube.com/watch?v=_28LAQdnIZ8

3. Edycja pliku "PROFSAVE_profile" (zalecam zrobić backup). W pliku tym należy zmienić 2 linie aby wyglądało to następująco :

GstRender.AnisotropicFilter 2
GstRender.Dx12Enabled 0


Plik ten znajduje się w : C:\Users\nazwa_użytkownika\Documents\Battlefield 1\settings

4. Mój user.cfg wygląda w tym momencie tak :

PerfOverlay.DrawFps 1
RenderDevice.Dx11Dot1Enable 0
RenderDevice.Dx11Dot1RuntimeEnable 0
Thread.ProcessorCount 4
Thread.MaxProcessorCount 4
Thread.MinFreeProcessorCount 0
WorldRender.MotionBlurEnable 0
WorldRender.LightTileCombineOutdoorLightEnable 0
WorldRender.LightTileCsPathEnable 0
WorldRender.PlanarReflectionEnable 0
WorldRender.SpotLightShadowmapEnable 0
WorldRender.TransparencyShadowmapsEnable 0
WorldRender.MotionBlurEnabled 0
WorldRender.FilmicEffectsEnable 0
WorldRender.EmitterSunTransmittanceMapEnabled 0
PostProcess.ForceDofEnable 0
PostProcess.SpriteDofEnable 0
PostProcess.DynamicAOEnabled 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceDeferredResolveEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceSeparateCoverageEnable 0
PostProcess.ScreenSpaceRaytraceFullresEnable 0
Gametime.maxvariablefps 120
RenderDevice.RenderAheadLimit 2


I tu chwila wyjaśnienia. W sumie rozchodzi się o dwie komendy :

Gametime.maxvariablefps 120 - wiadomo należy ustawić liczbę taką jaki mamy framerate monitora.

RenderDevice.RenderAheadLimit 2 - możemy na końcu dodać parametr 0,1,2,3. U mnie ustawienie 0 i 1 nic nie dawało, natomiast wstukanie liczby 2 zapewniło niezłego performance boosta.
Zużycie procesora spadło o 20-30 % (wcześniej miałem [i nie tylko ja, problem ten ma setki jak nie tysiące ludzi] praktycznie cały czas 100%). Gdzie przy moim OC (4,5 Ghz), po godzinie proc się już gotował.

W tym momencie po wykonaniu tych wszystkich czynności mam stałe 120 klatek na każdej mapie na każdym trybie czasem z niewielkimi spadkami typu 3-5 fpsów, ale to tylko na chwilę zazwyczaj.
Obrazek
Awatar użytkownika
Figimli
Posty: 1153
Rejestracja: 24 kwie 2015, 18:22
Ilość Plusów: 457
Lokalizacja: polska

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Figimli » 01 lis 2016, 15:52

fajnie wszystko a za co odpowiada RenderDevice.RenderAheadLimit?? jakie zmiany w grze?? ( wygladzie)
Awatar użytkownika
fr1maN666
Posty: 3994
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Ilość Plusów: 2116
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: fr1maN666 » 01 lis 2016, 15:54

Analogicznie tak jak w czwórce, ale tak naprawdę nikt do końca nie wie jak działa ta komenda, ale jednak działa. Opis z reddita :

RenderDevice.RenderAheadLimit 1 - significantly lowers and limits the GPU usage to 70 %(can not reach higher) . CPU usage lowers abit down to 70 %.
RenderDevice.RenderAheadLimit 0 - (default value) - 99 % GPU Usage | 95-100 % CPU Usage.
RenderDevice.RenderAheadLimit 2 - 99 % GPU Usage | 70-85 % CPU usage.
RenderDevice.RenderAheadLimit 3 - 99 % GPU Usage | 60-75 % CPU usage.

renderaheadlimit is how many frames ahead of the GPU the CPU is allowed to be.
Obrazek
Awatar użytkownika
Figimli
Posty: 1153
Rejestracja: 24 kwie 2015, 18:22
Ilość Plusów: 457
Lokalizacja: polska

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Figimli » 01 lis 2016, 18:05

dzieki cos dal mnie
Awatar użytkownika
fr1maN666
Posty: 3994
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Ilość Plusów: 2116
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: fr1maN666 » 07 lis 2016, 8:56

Update w 1 poście. (wyróżnione na niebiesko).
Obrazek
Awatar użytkownika
Slo1kDz3mu
Posty: 1329
Rejestracja: 02 kwie 2015, 11:27
Ilość Plusów: 1205
Lokalizacja: Wolverhampton

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Slo1kDz3mu » 07 lis 2016, 10:49

fr1maN666 zabrakło podstawowych informacji: komu, po co i dla czego? Tytuł tematu nie załatwia wszystkiego. Jak byś mógł wyedytować pierwszego posta i opisać w skrócie przyczyny, dla których należy skorzystać z poradnika, a potem skutki jakich należy się spodziewać, to było by super! :)
Obrazek
Awatar użytkownika
sp0q
Posty: 3743
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:02
Ilość Plusów: 1558
Lokalizacja: Twoja matka

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: sp0q » 07 lis 2016, 11:03

Slo1kDz3mu pisze:fr1maN666 zabrakło podstawowych informacji: komu, po co i dla czego? Tytuł tematu nie załatwia wszystkiego. Jak byś mógł wyedytować pierwszego posta i opisać w skrócie przyczyny, dla których należy skorzystać z poradnika, a potem skutki jakich należy się spodziewać, to było by super! :)

Dokładnie, też uważam że to chujowa robota i powinien dostać ostrzeżenie za nieprzemyślane wyrzygi werbalne.
Call me GypsyMalaga. Prepare your anus for boarding.
snufkin90 pisze:spoq.... Ty jesteś jak japońskie pornole...
Awatar użytkownika
fr1maN666
Posty: 3994
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Ilość Plusów: 2116
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: fr1maN666 » 07 lis 2016, 11:27

A co jest niejasnego w "FPS and stability boost", tym bardziej że jest odnośnik do poradnika do BF4, którego należy odwiedzić biorąc się za ten poradnik, w którym wszystko jest wyłożone jasno na stół... Jak będę miał wolną chwilę na takie pierdoły to poprawie :-P
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarzombek
Posty: 322
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:16
Ilość Plusów: 146
Lokalizacja: Warszawa

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Jarzombek » 07 lis 2016, 14:47

Taa Friman założył że nie ma idiotów w klanie i napisał po swojemu :)
Awatar użytkownika
versedii
Posty: 1702
Rejestracja: 31 gru 2015, 23:02
Ilość Plusów: 398
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: versedii » 07 lis 2016, 14:52

Słoik - z takim myśleniem to 90% forum powinno być wyczyszczone.


Wracając do tematu:
Zauważyłem, że pomimo wyłączonego nagrywania ubicie wszystkich procesów związanych z Nvidia Experience (2.x) powoduje zdecydowanie mniejsze drop'y. Polecam spróbować osobom, ktore cierpią na regularne spadki FPS'ów.
Obrazek
Awatar użytkownika
raiser
Posty: 304
Rejestracja: 03 kwie 2015, 20:10
Ilość Plusów: 93
Lokalizacja: Kartuzy
Kontaktowanie:

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: raiser » 09 lis 2016, 19:35

w sumie to wszystko było cacy dopóki nie zrobiłem "RenderDevice.RenderAheadLimit 1" I dropy straszne ;D zmieniłem na "2" i wszystko elegancko... nie bardzo to potrzebowałem ale dla sprawdzenia, czy to ma sens ? Moim zdaniem tak. PS na karcie rx470 4gb bf1 smiga przyzwoicie biorąc pod uwagę że gram na "dx11" i procku z mainstreamu" |Ps PC to już się w gta iv stosowało ale szczerze to gówno to dawało ^^ na papierze niby cacy etc ale tyle tych programów boost miałem że gry chodziły gorzej jak bez tych szajsów
Hej, ty! Dziwolągu bez brwi. Wpisz to do swojej księgi wrogów. Ninja z Klanu TGS... Ten, który się nie poddaje... Nazywa się Raiser

Historia rasy ludzkiej to historia wojny.
Awatar użytkownika
Spirsu
Posty: 229
Rejestracja: 03 kwie 2015, 1:32
Ilość Plusów: 161

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Spirsu » 09 lis 2016, 20:16

ja to pierdole :D ustawie se 640x480 i nie bede miał dropów!
"...Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci skurwiele umierali za swoją..." - George Smith Patton Junior
Obrazek

Po wyciągnięciu zawleczki granat przestaje być Twoim przyjacielem :-)
Awatar użytkownika
Figimli
Posty: 1153
Rejestracja: 24 kwie 2015, 18:22
Ilość Plusów: 457
Lokalizacja: polska

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Figimli » 09 lis 2016, 21:57

ja tam nie mam dropow :D
Awatar użytkownika
fr1maN666
Posty: 3994
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Ilość Plusów: 2116
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: fr1maN666 » 20 lis 2016, 23:36

Poradnik na chwilę obecną może mieć nieaktualne info. Po ostatnim patchu borykam się ze sporymi problemami z wydajnością tej gry. Jak coś się zmieni, dam znać.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarzombek
Posty: 322
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:16
Ilość Plusów: 146
Lokalizacja: Warszawa

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Jarzombek » 21 lis 2016, 12:22

U mnie po "Paczu" dx12 niegrywalne. Dopiero po przełączeniu na dx11 wszystko elegancko.
Awatar użytkownika
sp0q
Posty: 3743
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:02
Ilość Plusów: 1558
Lokalizacja: Twoja matka

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: sp0q » 21 lis 2016, 14:48

Nie wiem, ja w Titanfallu nie mam tych problemów :D
Call me GypsyMalaga. Prepare your anus for boarding.
snufkin90 pisze:spoq.... Ty jesteś jak japońskie pornole...
Awatar użytkownika
Your3vilTwin
Posty: 825
Rejestracja: 04 maja 2015, 21:49
Ilość Plusów: 491
Lokalizacja: krzesło

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Your3vilTwin » 22 lis 2016, 7:48

Heheszki
Awatar użytkownika
Jarzombek
Posty: 322
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:16
Ilość Plusów: 146
Lokalizacja: Warszawa

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Jarzombek » 22 lis 2016, 11:05

To tak... Wczoraj usiadłem do ogarnięcia problemów z przycinaniem BF1 na dx12. Znalazłem stronkę: https://www.reddit.com/r/Battlefield/co ... _huge_fps/

A następnie zastosowałem się do wskazówek:

Fully re-install your Nvidia/AMD drivers using DDU tool found here: http://www.guru3d.com/files-details/dis ... nload.html
Run the program, it will reboot into safe mode and fully remove any trace of the old driver, then download the latest drivers from Nvidia or AMD.

The RenderDevice.RenderAheadLimit is actually 0 by default, experiment with values 1,2 and 3.

In Windows 10, make sure Xbox GameDVR is disabled. https://support.steampowered.com/kb_art ... 00#xboxapp - to miałem już wczesniej zrobione

Unpark your cores (Windows 7 and 10) install ParkControl https://bitsum.com/parkcontrol/
Make sure parking is disabled http://i.imgur.com/MfrLUrt.png
and hit 'Apply', you may also want to adjust Frequency Scaling so it's always giving 100%, change this http://i.imgur.com/BT0TXfP.png
and hit 'Apply'. Bear in mind this will use more power as your CPU won't dynamically alter clock speed.

Please note to force constant max CPU performance (either by setting the Frequency Scaling to 100% in ParkControl, or by setting the 'Minimum CPU' state to 100% in your power settings: http://i.imgur.com/cefxdV4.png
) you MUST have C1E DISABLED and EIST ENABLED within your BIOS, you should be looking for something like this: http://i.imgur.com/QLHv2pf.jpg
(please check the edits at the bottom for more info on power states)

Unplug or disable your second/third monitor. People have reported a 20+ FPS drop just from having a second monitor plugged in. It's also worth adding that if you mirror the game on two screens with different frequencies you'll always have stutter.

Po tych operacjach wszystko działa płynnie zajebiście nawet na dx12 gdzie po patchu nie dało się grać ze względu na mikroprzycięcia. Myślę że powinno to też pomóc tym co narzekają na przycięcia w dx11.

Gdyby ktoś potrzebował łopatologicznego wytłumaczenia to niech pisze w tym temacie a wtedy edytuję tego posta o nowe informacje.
Awatar użytkownika
versedii
Posty: 1702
Rejestracja: 31 gru 2015, 23:02
Ilość Plusów: 398
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: versedii » 22 lis 2016, 11:14

No to mi zostało do spróbowania C1E oraz drugi monitor.

Przeczuwam, że to drugie da dużą poprawę - tylko co dziwne bo w patchu niby to naprawili...
Co do C1E to nie mam pojęcia czy w ogóle coś takie jest w moim UEFI. Od czego to zależy, co to i po co? Ktoś mógłby zgłębić sprawę ludzkimi słowy?
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarzombek
Posty: 322
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:16
Ilość Plusów: 146
Lokalizacja: Warszawa

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Jarzombek » 22 lis 2016, 11:26

versedi pisze:No to mi zostało do spróbowania C1E oraz drugi monitor.

Przeczuwam, że to drugie da dużą poprawę - tylko co dziwne bo w patchu niby to naprawili...
Co do C1E to nie mam pojęcia czy w ogóle coś takie jest w moim UEFI. Od czego to zależy, co to i po co? Ktoś mógłby zgłębić sprawę ludzkimi słowy?


C1E to najniższy stan energetyczny procesora. Jak wiesz minimalizuje zużycie energi i inne ekogówna.
Awatar użytkownika
fr1maN666
Posty: 3994
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Ilość Plusów: 2116
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: fr1maN666 » 22 lis 2016, 12:16

Jarzombek pisze:Po tych operacjach wszystko działa płynnie zajebiście


Płynnie masz na myśli 60 klatek ? 60 klatek to ja mam z wyciągniętym procem i grafą z kompa. Wszystko co opisałeś, miałem zrobione oprócz C1E Disabled.Funkcji EIST nie widzę u siebie w UEFI.

W tym momencie osiągam stałe 120 klatek tylko na Dominacji, TDM'ie i Rushach (oprócz Empire's Edge i Fao Fortress, na tej pierwsze spadki do 40-50 klatek) po podkręceniu proca do 4,6 Ghz, wyjebaniu całkowicie Geforce Expierenc'a, odpięciu 2 monitora (faktycznie pomaga), włączenie ustawień na High w grze, co wymusiło większe użycie grafy (nie jak do tej pory 50-60 %) oraz podkręceniu grafy tak jak poniżej :
Obrazek

Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.
Obrazek
Awatar użytkownika
versedii
Posty: 1702
Rejestracja: 31 gru 2015, 23:02
Ilość Plusów: 398
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: versedii » 22 lis 2016, 12:55

fr1maN666 pisze:Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.


Czy masz tak jak Ja, że w niektóre miejsca jak się przyjdzie/patrzy to jest totalna kiszka, a tak generalnie to nie jest, aż tak źle?
Obrazek
Awatar użytkownika
fr1maN666
Posty: 3994
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Ilość Plusów: 2116
Lokalizacja: Kraśnik

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: fr1maN666 » 22 lis 2016, 14:47

versedi pisze:
fr1maN666 pisze:Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.


Czy masz tak jak Ja, że w niektóre miejsca jak się przyjdzie/patrzy to jest totalna kiszka, a tak generalnie to nie jest, aż tak źle?



Generalnie nie jest tak źle. Da się grać jako tako. Ale do BFa 4 to jeszcze daleka droga. Sprawdziłem jeszcze dzisiaj rano, BF4 na którejkolwiek mapie przy 64 graczach działa po prostu idealnie.
Obrazek
Awatar użytkownika
versedii
Posty: 1702
Rejestracja: 31 gru 2015, 23:02
Ilość Plusów: 398
Lokalizacja: Cieszyn

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: versedii » 22 lis 2016, 15:08

fr1maN666 pisze:
versedi pisze:
fr1maN666 pisze:Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.


Czy masz tak jak Ja, że w niektóre miejsca jak się przyjdzie/patrzy to jest totalna kiszka, a tak generalnie to nie jest, aż tak źle?



Generalnie nie jest tak źle. Da się grać jako tako. Ale do BFa 4 to jeszcze daleka droga. Sprawdziłem jeszcze dzisiaj rano, BF4 na którejkolwiek mapie przy 64 graczach działa po prostu idealnie.


Sprawdzałeś na 60Hz? ;) Może oni po prostu z serwerami mają problem? :err:
Prawdopodobnie jednak spier**** edycję terenu przy patchu...
Ostatnio zmieniony 22 lis 2016, 15:37 przez versedii, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Jarzombek
Posty: 322
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:16
Ilość Plusów: 146
Lokalizacja: Warszawa

Re: Battlefield 1 - FPS & stability boost

Postautor: Jarzombek » 22 lis 2016, 15:27

fr1maN666 pisze:
Jarzombek pisze:Po tych operacjach wszystko działa płynnie zajebiście


Płynnie masz na myśli 60 klatek ? 60 klatek to ja mam z wyciągniętym procem i grafą z kompa. Wszystko co opisałeś, miałem zrobione oprócz C1E Disabled.Funkcji EIST nie widzę u siebie w UEFI.

W tym momencie osiągam stałe 120 klatek tylko na Dominacji, TDM'ie i Rushach (oprócz Empire's Edge i Fao Fortress, na tej pierwsze spadki do 40-50 klatek) po podkręceniu proca do 4,6 Ghz, wyjebaniu całkowicie Geforce Expierenc'a, odpięciu 2 monitora (faktycznie pomaga), włączenie ustawień na High w grze, co wymusiło większe użycie grafy (nie jak do tej pory 50-60 %) oraz podkręceniu grafy tak jak poniżej :
Obrazek

Na Conquestach i Operacjach czasami tragedia, spadki nawet poniżej 60, a Empire's Edge na podboju jest dla mnie niegrywalne, co jest chore.

Dzięx za post tak btw. Uzupełnię w wolnej chwili.


Płynnie to mam na myśli bez przycinek i szarpania ze względu na to że procek używany w 100% a grafika na czasem 100 a za chwilę spadki do 50 i powrót do 100%. W każdym razie mi to pomogło. I jednak 60 klatek mnie nie zadowala tylko ponad 100. i tak tez mam

Wróć do „Poradniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość