pr0 jet tutorial

Moderator: Sztab

sp0q
Articles: 0
Reactions:
Posty: 3839
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:02
Lokalizacja: Twoja matka

pr0 jet tutorial

Post autor: sp0q »

Przenoszę swoje dawne wypociny ze starego forum to może ktoś nowy skorzysta : ) zaktualizowałem tekst zgodnie z późniejszymi editami. Nic nowego nie dodałem bo i nic nowego się nie nauczyłem : P

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Obrazek

Zgodnie z powszechnym życzeniem uporządkowałem odrobinę rady przekazane jakiś czas temu kasztanowi : )

Po pierwsze, zgodnie ze wszystkimi innymi umiejętnościami, jest to w głównej mierze kwestia stażu. Sam zacząłem latać Jetem niedługo przed przejściem na BF4, więc tak naprawdę do obecnego poziomu dotarłem w ramach grania z FTFami.

Generalnie najlepiej od samego początku kompletnie zarzucić widok z kokpitu. Ściganie przeciwnika jest niemożliwe ze środka, a przełączanie kamery celem oddania serii w jego kierunku powoduje, w moim przypadku w każdym razie, zgubienie perspektywy na ułamek sekundy i konieczność ponownego ogarnięcia położenia i kursu. Do tego czasu najczęściej cel dawno zrobił zwrot i znów trzeba wrócić do TPP.

Strzelanie z trzeciej osoby jest całkowicie możliwe. Dużo łatwiejsze w Stealth Jetach ponieważ pociski lecą mniej więcej 2cm nad dziobem. Attack Jety mają trochę mniej wyraźny ten punkt, podczas gdy A-10 w ogóle zasłania pociski - dlatego nie lubię nim latać bo wymusza na mnie powrót do kabiny przed strzelaniem.
Przyszły fix z CTE ma wprowadzić celownik w TPP więc problem ten przestanie istnieć.

Podstawą, którą będą klepać w każdym jednym poradniku jest umiejętność utrzymywania prędkości podczas skręcania na poziomie 310-315. Bez tego się nie da nic zdziałać, szczególnie przeciwko SU-50, które ma jeszcze węższy promień skrętu niż pozostałe samoloty.

To spokojnie można sobie poćwiczyć na poligonie. Należy zauważyć, że przy tej prędkości ogon samolotu wyraźnie schodzi do krawędzi ekranu, więc bardzo łatwo jest nauczyć się ją kontrolować bez kabinowego wskaźnika prędkości (którego zresztą i tak prawie nie widać z uwagi na lipny kolor HUDa).

Kolejna sprawa a propos pętli - poziome są bezużyteczne. Większość ludzi umie je robić. Jest to pierwsza rzecz jakiej uczy się każda osoba rozpoczynająca przygodę z samolotami i będzie źródłem wielkiej frustracji później na serwerze. W ramach niezbędnego minimum trzeba opanować pionowe pętle - po rozpoczęciu wnoszenia gaz do dechy, aż do momentu rozpoczęcia opadnia, wtedy zmieniamy na hamulec.

Problemem typowym dla mnie jest ciągłe mylenie kierunku gdy chcę wyjść z pętli będąc do góry nogami - widzę na radarze samolot po lewej stronie, skręcam w kierunku, który mój mózg w danym momencie uważa za 'lewy' i kończę lecąc w zupełnie przeciwną stronę : P

Po opanowaniu tego manewru jak najbardziej można przejrzeć sobie w necie ilustracje prawdziwych manewrów stosowanych w walce powietrznej. Mi osobiście brakuje jeszcze doświadczenia by je efektywnie wykorzystać. Raz udało mi się zrobić niskie jojo zgodnie z zamierzeniem i znaleźć się tam gdzie powinienem się znaleźć, ale to jednorazowa sytuacja : P

http://en.wikipedia.org/wiki/Air_combat_manoeuvring

Kiedy np. AA uczepi się tyłka dobrym manewrem jest nożycowanie - najłatwiej wytłumaczyć poprzez 'pull up + roll right + yaw right'. Wychodzi z tego taka śruba utrzymująca generalny kierunek lotu - ludzie głupieją : P



Uzbrojenie

(Stealth Jet) całkowicie olewamy rakiety przeciw celom powietrznym - podczas ścigania typa nie ma czasu na celowanie rakietami. Jak nauczymy się dobrze manewrować i utrzymywać na tyłku przeciwnika, zestrzelenie go za pomocą działka będzie trwało dosłownie chwilę. A jak nie zostaje nic w powietrzu to dobrze mieć Laser Guided by pomóc siłom naziemnym i przy okazji nie zanudzić się na śmierć - dwie LG zabierają celom opancerzonym w sumie 60hp (namierzają także wyposażenie takie jak spawn pointy, a że snajperzy często zdarzają się siedzieć bezpośrednio na samej antenie, często okazuje się to przypadkowym fragiem).
Podstawowa - tej chwili mam chyba zamontowane 25mm, ale 30mm jest wg mnie za wolne i zbyt szybko się przegrzewa. Do tego pocisków nie widać tak wyraźnie jak w przypadku Attack Jetów więc odpuściłbym je sobie od razu. Każde z nich jest równie bezużyteczne przeciwko celom naziemnym (ewidentnie Stealth strzela innymi pociskami 30mm niż Attack) - za jednym podejściem można zabrać około 10-12hp (cel opancerzony). Jeśli nie ma akurat innego celu, a LG się nie odnowiły to można od biedy zrobić jeden przelot - zawsze blokuje to auto-naprawę.

(Attack Jet) zawsze stosuję Rocket Pods - głównie z tego względu, że po wybraniu celu i rozpoczęciu nalotu nie ma potrzeby korygowania kursu. Do samego końca ładunku rakiet i 30mm lecimy prosto na ten sam cel. JDAMa wcale nie chce mi się próbować bo mało kto stoi w miejscu w tej grze, a Laser Guided są wg mnie po prostu gorsze niż Rocket Pods.



Wyposażenie

Gyro/Stealth/Loader według własnego uznania - sam latam w tej chwili ze Stealth Coating. Gyro raczej olałem bo po oberwaniu rakietą wystarczy obracać się w kierunku, który wymusza uszkodzenie i da się bez problemu utrzymać tor lotu (a nawet wyciągnąć samolot do góry) do czasu odzyskania sterowności.

Co do countermeasures - używam ECM zamiast flar. Powód jest prosty - zdejmuje samotolo z radaru na okres działania i pozwala wykonać dodatkowe manewry poza polem widzenia przeciwnika.



Klawiszologia

Klawiatura:

W/S - pull down/up

A/D - roll left/right

SHIFT - afterburner

CTRL - throttle

SPACE - brake



Myszka:

góra/dół - pull up/down

lewo/prawo - yaw left/yaw right

rolka - maksymalizacja mapy

boczny przycisk 1 - kamera

boczny przycisk 2 - flary



Standardowe ustawienia klawiszy były dla mnie nie do ogarnięcia. Większość poradników poleca pozostawienie na W/S gazu i hamulca, a do SPACJI zbindowanie pull up - osobiście nie jestem w stanie czegoś takiego ogarnąć. Mam zbyt mocno zakodowane w mózgu, że spacja to hamulec ręczny - nie jestem w stanie jej inaczej interpretować : P Mają także roll left/right na myszce, co również wydaje mi się mało intuicyjne. Ale ustawienia klawiszy to coś co każdy musi dostosować pod siebie - byle było wygodnie i jak najbardziej zgodnie z tym co mózg ma ochotę zrobić.

Nożycowanie dużo ładniej wychodzi z yaw left/right na A/D, ale z moimi ustawieniami też da się robić - po prostu nie należy rwać myszką w bok, wolny ruch wystarczy by stery zostały odchylone maksymalnie.



Lot

Strategią, która najbardziej mi podeszła jest wzniesienie się na najwyższy możliwy pułap, wybór celu i obranie kursu na niego. Po zakończonym nalocie znów ustawiam samolot na kursie zwiększającym pułap, kładę go na boku i za pomocą freelook'a szukam kolejnego celu, spotuję go sobie - dopiero wtedy robię nawrót. Próba szukania celu już podczas lotu w dół najczęściej sprawia, że za mało jest czasu na dokładne ustawienie się i wpakowanie pełnej serii.

Robiąc nalot wciskamy hamulec do oporu żeby jak najbardziej wydłużyć czas podejścia - bez tego ciężko będzie wpakować pełną serię.

Na heli najlepiej rzucić się z góry i od tyłu, a jeśli nie uda się jej ściągnąć w jednym podejściu to przelecieć pod nią i wybrać pionowo w górę - najczęściej nie będzie w stanie puścić nawet jednej rakiety. Lepiej unikać prób podejścia do heli od przodu bo jak dobrze przyceluje to jest w stanie zrobić z Jeta sito w moment. Zaczynając nalot z dużej odległości lepiej rozpocząć od strzelania szybkimi burstami - pozwala to znacznie wydłużyć czas zanim działko się przegrzeje, a z takiej odległości puszczając full auto i tak prawdopodobnie większość pocisków przeleci obok.

Gdy mamy zamiar puścić LGMy na jakiś cel naziemny to najlepiej wybrać cel, który jest zajęty walką z kimś - istnieje większa szansa, że wykorzystał już osłonę po jakimś zabłąkanym pocisku/RPGu i obie rakiety wejdą.

Jeśli podczas nalotu na czołg/jakikolwiek pojazd na radarze pojawia się inny Jet natychmiast zakładamy, że widzi nas i za moment siądzie nam na ogonie - nie ma kończenia podejścia, od razu wyłamujemy się na bok i staramy się zająć nim - to jest priorytetowy cel. Następne w kolejce są helki bo potrafią strasznie przeszkadzać gdy spróbujemy ostrzelać coś w ich pobliżu. Attack Jetem spokojnie da się ściągnąć P-lotę w jednym podejściu, ale należy raczej zrobić najwyższy pułap i zalecieć ją od tyłu - jeśli nie ma osłony to nie zdąży się połapać skąd nadlatują pociski.

W sumie głównym wrogiem pilota jest chciwość - lepiej odpuścić nalot niż zejść za nisko i narazić się na strzał z czołgu.

Moim głównym problemem jest wspomniany brak inwencji w manewrowaniu - zrobię podstawowe rzeczy, jak siądę komuś na ogonie to się raczej utrzymam. Ale jak mam kogoś na ogonie to mam trudność z takim zaplanowaniem niestandardowego manewru i późniejszym wykonaniem go by rzeczywiście wylądować w takiej pozycji jak 'na rysunku' :

Z gadania to chyba tyle, więcej ciężko będzie wyjaśnić. Kasztanowi proponowałem obejrzenie filmów z poniższego kanału:

https://www.youtube.com/user/Turbopummel/videos

Styl tego gościa odpowiada mi i oglądając jego oglądacie praktycznie mnie. Z tą różnicą oczywiście, że on robi wszystko 10 razy lepiej : P

Nic więcej nie przychodzi mi w tej chwili do głowy - najwyżej dorzucę coś później : )

PS. Latanie Jetem jest wg mnie dużo łatwiejsze niż latanie helką : P
Ostatnio zmieniony 07 maja 2015, 18:26 przez sp0q, łącznie zmieniany 1 raz.
Call me GypsyMalaga. Prepare your anus for boarding.
snufkin90 pisze:spoq.... Ty jesteś jak japońskie pornole...
ig0r_vonfluflu
Articles: 0
Reactions:
Posty: 794
Rejestracja: 06 kwie 2015, 20:57
Lokalizacja: Poznań

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: ig0r_vonfluflu »

Dzięki twojemu tutorialowi, na forum poprzedniego klanu, chociaż trochę nauczyłem się latać ;p
Obrazek
Awatar użytkownika
fr1maN666
Articles: 0
Reactions:
Posty: 4165
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Lokalizacja: Kraśnik

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: fr1maN666 »

Potężne i obszerne uzupełnienie tutoriala Sp0q'a.

https://drive.google.com/file/d/0B42X3D ... view?pli=1
Obrazek
sp0q
Articles: 0
Reactions:
Posty: 3839
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:02
Lokalizacja: Twoja matka

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: sp0q »

bede czytau
Call me GypsyMalaga. Prepare your anus for boarding.
snufkin90 pisze:spoq.... Ty jesteś jak japońskie pornole...
Awatar użytkownika
fr1maN666
Articles: 0
Reactions:
Posty: 4165
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Lokalizacja: Kraśnik

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: fr1maN666 »

Widzę że koleś ma super pojęcie i piszesz z sensem. Również bede czytał.

PS. Reddit to jest tak ogromna skarbnica wiedzy, że masakra. Uzależniłem się od serwisu :)
Obrazek
Awatar użytkownika
fr1maN666
Articles: 0
Reactions:
Posty: 4165
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Lokalizacja: Kraśnik

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: fr1maN666 »

sp0q pisze:W/S - pull down/up


Serio tak masz ? Nie jestem w stanie tego ogarnąć. Automatycznie mam w głowie że jak wciskam "W" to dziób ma iść do góry.

Lot w pionie masz ustawiony normalnie czy odwrócony ?
Obrazek
ig0r_vonfluflu
Articles: 0
Reactions:
Posty: 794
Rejestracja: 06 kwie 2015, 20:57
Lokalizacja: Poznań

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: ig0r_vonfluflu »

Hahaha mój mózg, też był tak ustawiony, że W to góra ;p Ale później poćwiczyłem i jakoś teraz udaje się jako tako latać ;p
Obrazek
sp0q
Articles: 0
Reactions:
Posty: 3839
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:02
Lokalizacja: Twoja matka

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: sp0q »

fr1maN666 pisze:
sp0q pisze:W/S - pull down/up


Serio tak masz ? Nie jestem w stanie tego ogarnąć. Automatycznie mam w głowie że jak wciskam "W" to dziób ma iść do góry.

Lot w pionie masz ustawiony normalnie czy odwrócony ?

Przyzwyczajenie - jak chcesz żeby samolot poleciał w górę musisz pociągnąć drążek do siebie, stąd 'S' : ) z tego samego powodu nie byłem w stanie dać pull up pod Spację jak większość pro-pilotów - dla mnie jest to hamulec ręczny i koniec : P
Call me GypsyMalaga. Prepare your anus for boarding.
snufkin90 pisze:spoq.... Ty jesteś jak japońskie pornole...
ig0r_vonfluflu
Articles: 0
Reactions:
Posty: 794
Rejestracja: 06 kwie 2015, 20:57
Lokalizacja: Poznań

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: ig0r_vonfluflu »

Wychodzi pykanie w NFS :D Miałem to samo, dodatkowo nie potrafię ogarnąć (jeszcze) pilotażu z myszką. Wszystko ogarniam na klawiaturze, ale ma to odzwierciedlenie w wykonywaniu manewrów typu nawracanie, ucieczka ;/
Obrazek
Awatar użytkownika
fr1maN666
Articles: 0
Reactions:
Posty: 4165
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Lokalizacja: Kraśnik

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: fr1maN666 »

ig0r_vonfluflu pisze:Miałem to samo, dodatkowo nie potrafię ogarnąć (jeszcze) pilotażu z myszką. Wszystko ogarniam na klawiaturze, ale ma to odzwierciedlenie w wykonywaniu manewrów typu nawracanie, ucieczka ;/


Narazie to się uczę od nowa, bo całkowicie klawisze sobie pozmieniałem. Też w sumie mam problem po wyjściu z manewru, jak zaczynam myszką celować. Lipa jest bo w jetcie lot w pionie muszę mieć ustawiony odwrócony, w helce normalnie. Albo na odwrót już nie pamiętam :-p W każdym bądź razie za każdym razem muszę to przełączać.
Obrazek
sp0q
Articles: 0
Reactions:
Posty: 3839
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:02
Lokalizacja: Twoja matka

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: sp0q »

Nie rozumiem, co musisz przełączać? Wydawało mi się, że jety i helki mają zupełnie oddzielne klawiszologie?
Call me GypsyMalaga. Prepare your anus for boarding.
snufkin90 pisze:spoq.... Ty jesteś jak japońskie pornole...
Awatar użytkownika
fr1maN666
Articles: 0
Reactions:
Posty: 4165
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Lokalizacja: Kraśnik

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: fr1maN666 »

Nie w klawiszologii. W podstawowych ustawieniach jest coś takiego jak "Lot w pionie" - normalny/odwrócony.
Obrazek
sp0q
Articles: 0
Reactions:
Posty: 3839
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:02
Lokalizacja: Twoja matka

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: sp0q »

Aaaa :D no to rzeczywiście problem ; )
Call me GypsyMalaga. Prepare your anus for boarding.
snufkin90 pisze:spoq.... Ty jesteś jak japońskie pornole...
Jarzombek
Articles: 0
Reactions:
Posty: 327
Rejestracja: 03 kwie 2015, 11:16
Lokalizacja: Warszawa

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: Jarzombek »

Friman to co udostepniles z reddita... meega. Wiele opcji nie znalem a dopiero przejrzalem z grubsza.
Awatar użytkownika
fr1maN666
Articles: 0
Reactions:
Posty: 4165
Rejestracja: 13 kwie 2015, 17:25
Lokalizacja: Kraśnik

Re: pr0 jet tutorial

Post autor: fr1maN666 »

To fajno! przeglądam tego Reddit'a zawzięcie, jak tylko znajduje takie to od razu wrzucam :-)
Obrazek
ODPOWIEDZ